تغییرنام؛ آری ! یا نه ؟-از نام و شناسنامه مرده استفاده نکنید

بسم الله الرحمن الرحیم امام صادق علیه السلام می فرمایند:لا یُولَد لَنا وَلَدٌ اِلّا سَمَّیناهُ مُحَمَّداً،فَاِذا مَضی سَبعَةُ اَیامٍ فَاِن شِئنا غَیِّرنا وَاِلّا تَرَکنَا- هیچ نوزادی برای ما متولد نمیشود مگراین که نخست نام او را محمد می نامیم و پس از هفت روز، اگر خواستیم نامش را تغییر می دهیم وگرنه همان نام را براو می گذاریم (مستدرک الوسائل- جلد 15- ص 127) ….

بعد از انتشارکتاب / فرهنگ نام و اسماء هم نام / در سال 1389 ، این کتاب تا کنون به چاپ دهم رسیده و بسیاری از علاقه مندان با اسم اعظم عام ، و اسم اعظم خاص هم نام خود آشنا شده و برخی از عزیزان در داخل و خارج از کشور از آن استفاده و از توّسل ذکر هم نام خود نیز نتایج مثبتی گرفته اند. بی تردید اسم و رابطه آن با انرژی اثبات شده زیرا در علم لیگزوگرام دقیقاً و به وضوح می توان آن را مرور نمود، که کلمه سیلاب باعث تولید انرژی هستند و در مکاتب قدیم به آن اشاره شده و قابل استفاده است.
از آن جایی که بعضاً بنا به دلایلی بدنبال تغییر نام خود هستند و همواره از طریق ایمیل و… با ما مشورت می کنند و بدنبال تغییر نام خود هستند. در این خصوص در کتاب / فرهنگ نام و اسماء هم نام / مشروح آورده ایم مزید برآن باید گفت : طفل در نقطه ای که متولد می شود در ادبیات قدیم آن جا«مسقط الرأس» گویند، لذا همان طوری که با سر به طرف زمین تولد می یابد بلافاصله انرژی خاص همان نقطه در مغز او حک و موجب علاقه ی او به زادگاه خویش همواره تا پایان عمر قابل فراموشی نیست .
بعد ازتولد به گوش راست و چپ طفل مسلمان اذان و اقامه خوانده می شود وهم زمان اسم برایش انتخاب و به گوش طفل خوانده می شود. این اسم بلافاصله در ضمیر طفل حک شده و وقتی هرگاه فرد فوت می کند و او را در قبر می گذارند با همان اسم تلقین می دهند حتی اگر تمام عمر او را با اسم مستعار صدا زده باشند.
آری! با توجه به مفاد حدیث مذکور و نتیجه تحقیق و بررسی های نگارنده، بعد از انتخاب نام در بدو تولد؛ تغییر نام هیچ گونه اثر معنوی و انرژی مثبت بدنبال نخواهد داشت، شاید برخی تغییر نام داده باشند و احساس موفقیت و آرامش داشته باشند ولی یقین داشته باشند موقتی است. حال هرکس احساس می کند و یا براین باور است که اسم او نامانوس می باشد، میتواند از اسم اعظم عام هم نام خود که در کتاب برای همه ایرانیان آورده ایم استفاده کند بدین ترتیب آثار منفی نام خود را از بین ببرد و نیازی به استفاده از نام مستعار و یا تغییر نام از طریق سازمان ثبت احوال نیست. زیرا وقت تغییر نام فقط در همان هفت روز اول بوده که در حدیث آمده است، و بعد از آن موثر نخواهد بود.
با عنایت به مراتب فوق الذکر و طبق تجربیات به دست آمده تنها در یک مورد با تغییر نام موافق هستیم وآن را توصیه ی می کنیم ؛ آن هم وقتی است که والدین از شناسنامه ی فرزند مرده ی خود برای فرزند بعدی استفاده کرده اند. که این کار بسیار ناپسند و مذموم است و تا بحال ده ها مورد مراجعه داشته ایم که این امر موجب مشکلات فراوان برای دارنده و استفاده کننده از شناسنامه ی مرده داشته است. فقر و سرگردانی و آوراگی و در بر دری و پریشانی و حتی تاثیر در نطفه و موالید فرد را شاهد بوده و تجربه کرده ایم.

18 thoughts to “تغییرنام؛ آری ! یا نه ؟-از نام و شناسنامه مرده استفاده نکنید”

  1. سلام

    سوالی دارم در مورد افرادی که دارای دو اسم هستند. یکی اسم شناسنامه و دیگری اسمی که در منزل و … آن ها را صدا می زنند. کدام اسم این افراد، در واقع اسمی است که در ضمیر او حک شده است؟

    آیا بستگی به این دارد که در 7 روز ابتدای تولد با کدام اسم او را صدا زده اند؟ اگر پاسخ مثبت است، حال اگر در 7 روز اول او را با هر دو اسم صدا کرده باشند، چطور؟

    با تشکر

  2. سلام.یه نفر که به گفته خودش در علم اعداد و ستاره چینی انجام میدهد برای من و همسرم ستاره چینی کرد و گفت برای اسم ما بیماری هست باید یه نفرمون اسممون عوض کنیم آیا این صحبت صحت داره من باید چکار کنم.اسم خودم زهرا و اسم شوهرم داوود خواهش میکنم راهنمایی کنید؟؟؟؟؟

    1. سلام خانم زهرا
      نیازی به تغییر اسم نیست .
      موضوع تغییر اسم را از همنی سایت بخوانید
      کتاب /فرهنگ نام و اسما هم نام / و کتاب / ازدواج موافق فرزند صالح / را از نوار بالای سایت تهیه کنید و بخوانید و دستورالعمل ذکر هم نام خود و…را انجام دهید

    1. سلام خانم معصومه
      از طریق نوار بالای سایت تماس باما ایمیل بزنید تلفن بذارید باشما هماهنگ میشود.

  3. با سلام . من قبلا هم در این خصوص با استاد مباحثه داشتم . حرف بنده این بود که معیار اسمی است که همراه اذان تو گوش شخص گفته میشه . حالا ممکنه برای یکی به همان اسم شناسنامه بگیرند و بعدا به اسم دیگه ای صدا بزنند . یا به همان اسم صدا بزنند و شناسنامه رو اسم دیگه ای بگیرند .

  4. سلام یعنی برای پیدا کردن اسم عام یا خاص باید از اسمی که در گوش فرد اذان گفته شده استفاده کرد نه اسمی که در شناسنامه هست یا صدا می کنند

    1. سلامneda
      خواسته شما چیست ؟
      کتاب فرهنگ نام و اسما هم نام
      اسم اعظم عام همه ایرانیان را براساس اسم شناسنامه ای استخراج و آورده است .

  5. ممنون از پاسخ دهی می خوام بدونم توی کتاب بر اساس اسم شناسنامه ایم اسم هم نام و ذکر را پیدا کنم یا اون اسمی که در گوشم اذان گفته شده ؟

  6. سلام وقت بخیر
    من واقعا دچار مشکل هستم با اسمم، اسمی که باهاش به دنیا امدم سکینه بود ولی بعدش عوض کردم شد فاطمه میخواستم بدونم برای دعا گرفتن باید کدوم اسم رو بگم اسمی که تو گوشم گفتن که سکینه بوده یا اسمی که الان تو شناسنامه هست چون من به اسم اولیم (سکینه) دعا گرفتم حالا میخوام بدونم درسته و مورد قبول واقع میشه؟ و هیچ کسی هم مرا با نام فاطمه صدا نمی کند ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام Saba
      مقدمه کتاب فرهنگ نام و اسما هم نام اشاره کرده ایم ملاک اسم شناسنامه ای است -کتاب را مطالعه کنید تا بیشتر آشنا شوید

  7. سلام شماگفتیدکه همان اسمی که فردتوگوشش اذون میگن موقع مرگ هم باهمون اسم تلقین میشه درصورتی که ممکن موقع مرگ شناسنامه اش یک چیزدیگه باشه وباهمون اسم تلقین شه ومساله دیگه وقتی فرداسمش عوض میشه فرکانس های جدیداون احاطه میکنه ومطمانا سرنوشتش هم عوض میشه درصورتی که شماگفتیدفقط تاهفت روزتاثیرداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبارت امنیتی: *(پاسخ حاصل جمع زیر را در مربع وارد نمایید.)* Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.