سرنوشت ترکیدن چادرهای منطقه‌ی اقتصادی سرخس به کجا رسید؟

سرنوشت ترکیدن چادرهای منطقه ی اقتصادی سرخس به کجا رسید؟

نگارنده درسال ۱۳۷۵ و هنگام افتتاح منطقه تجاری سرخس در این مراسم شرکت داشته و این عکس یادگاری را گرفتم؛ اما خیلی زود طوفان شدید در این منطقه طومار این چادرها از هم پیچیده و سرمایه هنگفتی از بین رفت. اکنون با گذشت ۲۷ سال این پرسش مطرح می‌شود؛ براستی سرنوشت جبران این خسارت هنگفت و سوء مدیریت آشکار بکجا انجامید؟ و چه کسی باید پاسخگو باشد و یا جبران خسارت کند؟!
چه خوب است متولیان امر؛ مسولین محترم بازرسی و نظارتی در دستگاه‌های ذیربط، باگذشت این مدت طولانی برای شفاف سازی و تنویر افکار عمومی اطلاع رسانی کنند. البته اگر مردم و افکار عمومی برای آنان ارزشمند و حائز اهمیت باشد!!
***
خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۷۶ -کد خبر ۶۹۴۹۱۰۷-چنین آورده است:
«وزش طوفان شدید، منجر به ترکیدن چادرهای منطقه آزاد تجاری سرخس شد # مشهد خبرگزاری جمهوری اسلامی ۱۲/۰۵/۷۶ وزش طـوفان شـدید دو روز قبل، منجر به ترکیدن چادرهای بزرک منطقه آزاد تجاری سرخس شد.
این چادرها با ۱۸ هزار متر مربع مساحت، اردیبهشت ماه سال گذشته و همزمان با گشایش راه آهن مشهد ـ سرخس ـ تجن به بهره برداری رسیده بود.
رییس هیات مدیره و سرپرست منطقه آزاد تجاری سرخس گفته بود که برای خرید این چادر بزرک ۵/۳ میلیون فرانک سوییس هزینه شده است.
ناصر واعظ طبسی، اردیبهشت ماه سال گذشته به خبرنگار ما گفته بود: این چادر برای پوشش فضای بیرونی ساختمان منطقه آزاد تجاری سرخس خریداری شده و عمر مفید آن بر اساس استانداردهای کشور سوییس ۵۰ سال است.
این چادر دارای ۶۲ مترعرض و ۶۹ متر ارتفاع است که به گفته وی، نصب آن ۳۰ روز طول کشیده است.
پیشتر اعلام شده بود که، زیر این چادر ۵۷ هزار متر مربع بنای ساختمانـی شامل: یک هتل ۲۴۰ اتاقه، تعداد زیادی دفاتر تجاری، خدماتی، بازرگانی و فروشگاه‌های عرضه کالا ساخته شود.
گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی از منطقه آزاد تجاری سرخس حاکیست: تنها اثر باقیمانده از چادر یاد شده، ستونهای هشتگانه متصل به فونداسیون آن می باشد که تکه ها و رشته های چادر از آن آویزان است.
تلاش خبرنگار ما برای گفت و گو با مجریان پروژه منطقه آزاد تجاری سرخس و کسب اطلاع از چگونگی ضمانت و دریافت غرامت از شرکت سازنده چادر تاکنون بـی نتیجه مانده است. {بعید می دانم منبعد هم پیگیری نتیجه داشته باشد}
گفته می‌شود، علت ترکیدن چادر باد گرفتگی زیر آن بر اثر شدت طوفان بوده و مجریان پروژه، شکوائیه یی را همراه با فیلم جهت دریافت غـرامت از شـرکت سازنده تهیه و ارسال کرده‌اند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عبارت امنیتی: *(پاسخ حاصل جمع زیر را در مربع وارد نمایید.)* Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.